Fem nya medarbetare i ett svep.
Vinter satsar på stärkt idékraft, skarpare content-leverans och att möta en uppåtgående marknad:
”Det har vänt tydligt uppåt för oss med flera nya kunder, så det känns helt rätt att rekrytera nu”, säger Helena Eriksson, partner och vd, Vinter.
Efter ett år där pandemin drastiskt förändrat marknaden för kommunikationsbyråerna ser Vinter nu en uppåtgående marknad. Och för att möta den rekryterar nu byrån fem medarbetare med ett gemensamt fokus: content is king.
Ronny Olovsson, partner och PR- och content-strateg:
”Vi ser som alla andra byråer att hungern efter fungerande innehåll är fortsatt stor. Att kunna fånga målgrupper med verkligt relevant innehåll i rätt kanal. Och, viktigt, vara underhållande. Vi vill därför vässa oss mot framförallt en kombination av rörligt och digitalt och det gör vi med denna femma.”
Helena Eriksson, partner och vd:
”Vi har lagt ett pussel, försökt hitta en mix… Egentligen sökte vi för alla tjänster multi-talanger. Personer som behärskar flera olika områden, helt enkelt för att det är det som krävs i dag. Att kunna tv, men också distribution via sociala medier, eller vara vass på att skriva och samtidigt förstå dramaturgi för film.”
Finn 5 rätt, blev alltså:
Jesper Hansson, motion designer, rörlig design, illustrationer och är dessutom bra på att klättra.
Nicolas Sylvan, copywriter, kreativt skrivande, göra det ovanliga vanligt och det vanliga ovanligt, dessutom utbildad Masterbarista.
Henrik J Larsson, innehållsproducent, skrivande och film, tv-bakgrund på SVT och TV4.
Filippa Frisk, digital producent, engagerande content, nya idéer och tävlingsryttare med DJ-skills.
Ellen Vikman, content manager, kreativt innehåll, skrivande och svart bälte på alla cms.
”Det känns helt rätt att få in nya idéer och infallsvinklar via fem nya arbetskamrater i vårt kreativa arbete, parallellt med att vi nu startar upp flera nya kunder. Vi ser helt klart en uppåtgående trend på marknaden nu, en sektor som är glödhet trots Corona-krisen är employer branding. Därför har vi utvecklat helt nya erbjudanden på det området som stärker kundens kontroll över kommunikationen”, säger Magnus Ahlqvist, kommunikationsstrateg och ansvarig för Vinters erbjudande inom employer branding.
”Jag hoppas att fler byråer upplever samma starka orderingång, det är viktigt att vår bransch står väl rustad nu för att anta de fortsatta utmaningarna som pandemin utsätter våra kunder för. Även om många saker pausas rullar verkligheten obönhörligt på framåt och det gäller därför att positionera sig och investera klokt nu i marknadsföring och kommunikation, säger Ronny Olovsson.