2900 anställda, 13 länder, tre kontinenter. Polygon är Europas marknadsledande bolag inom skadereglering. Vid översvämningar, bränder eller andra katastrofer, då kliver Polygon in och räddar situationen. Men, vem kliver in när Polygon vill ha hjälp?
– Det gör Vinter, berättar Caroline Liedgren, marketing and communicating manager på Polygon
– I mars 2017 hade vi en medieträning i Holland med alla våra länders marknadschefer. Vinter spelade upp scenarion med autentiska utmaningar och gjorde liveintervjuer. Därefter har vi haft en uppföljning med ledningsgruppen som nu är planerade att få samma drilling som marknadscheferna. Det har varit mycket lärorikt och de som var mest negativa till sessionen innan var de som var mest positiva efteråt. Vi har också kört ett upplägg kring sociala medier och content i Köpenhamn med våra länder. Fördelen med Vinters upplägg är att de har verklighetsförankring och vet vad de pratar om. De har varit noggranna med researchen och det gör att det känns aktuellt och intressant för alla deltagare.
Ronny Olovsson, PR-strateg, Vinter:
– Polygon har en minst sagt spännande verksamhet som erbjuder verkliga utmaningar och som har ett starkt fokus på kundnöjdhet. Det är fantastiskt kul att Vinter fått förtroende att vässa ett redan starkt internationellt team. Vår ambition är att jobba med det konkreta, så nära verkligheten som möjligt, så att kundnyttan maximeras. Och att lära genom att göra. Även om det kan vara lite läskigt att plötsligt hamna i scenarion som är mardrömslikt konstruerade.