Vinter i juryn när Sveriges bästa inom employer branding koras

Vinter tar plats i ännu en prestigefull jury. Sedan tidigare är det klart att Helena Eriksson finns med i juryn för 100-wattaren. Och nu kliver Vinters kommunikationsstrateg och employer branding-specialist Magnus Ahlqvist in i juryn för Magnet Awards.
– Ja, det är ju givetvis otroligt hedrande och skoj. Magnet Awards är ju SM i employer branding, så det kommer att bli vansinnigt spännande att se alla bidrag, säger Magnus Ahlqvist.

Pandemin har ritat om spelplanen för hur arbetsgivare i alla branscher kan och bör kommunicera. Den 17:e februari 2022 kommer kvittot på hur väl de lyckats. Då får vi se hur väl svenska arbetsgivare lyckats odla styrkan i kulturen, attrahera nya medarbetare och ta position i en ny kontext med distansjobbande medarbetare och nya digitala verktyg.

Syftet med Magnet Awards är att lyfta fram den arbetsgivarkommunikation som skapat störst mätbar effekt och väcker känslor bortom de vanliga. Här finns nycklarna till varför vissa verksamheter lyckas och andra inte och vad som egentligen skiljer dem åt.
– Även om det funnits ett betydande större fokus på arbetsgivarkommunikation de senaste åren så har den verkligen satts på sin spets under pandemin. Flera branscher har det extremt tufft och kommer att behöva upp på tårna för att lyckas attrahera arbetskraft, konstaterar Magnus Ahlqvist.

I tävlingens sju jurys sitter flera tunga branschnamn och representanter för arbetsgivare, högskolevärld, media och influencers.
– Det känns extra skoj att få sitta i juryn för ”Öppen klass”. Vi är den enda juryn som till 100 procent ska bedöma bidrag för sin kreativa höjd och nytänkande/utmanande lösning. Friheten är stor i denna klass, det kan handla om allt från installationer och stunts till mer permanenta satsningar som ligger ”utanför boxen”, säger Magnus Ahlqvist.

Magnet Awards har tävlingsklasserna; Attraktion, People Tech, Kultur & Engagemang, Mångfald & Inkludering, Internationell klass, Öppen klass och Grand Prix.

Bakom tävlingen står Employer Branding-byråerna: Whydentify, Universum, Coreworkers och Business & People.

Genom att besöka denna webbplatsen godkänner du att vi använder cookies.