2015 landade försäljningen för Gekås Ullared på 5,2 miljarder kronor. Försäljningsrekordet en enskild dag sattes den 7 november 2015 då dagskassan landade på 37,3 miljoner kronor. Gekås är i sanning ett fenomen inom svensk handel. Och nu ska man ta nästa steg i den utvecklingsresa man är inne på.
Marknadschef Annika Jönsson:
– Tillsammans med Vinter ska vi bland annat bygga en ny webbplats och utveckla en digital strategi. Och på ett kreativt och kostnadseffektivt sätt nå ut till våra olika målgrupper, vare sig det är konferensgäster eller varuhusbesökare.
Eftersom Gekås marknadsförts organiskt, så är arbetet med Vinter en nystart:
– Det är jättespännande att samarbeta där kreativitet och strategier möter traditioner som Gekås aldrig tummar på. Vi ser fram emot att tillsammans med Vinter göra besöket på Gekås ännu bättre för alla cirka fem miljoner besökare som årligen besöker varuhuset. På Gekås försöker vi alltid göra allt lite bättre och därför har vi valt att jobba med Vinter som strategisk kommunikationspartner, säger Annika Jönsson Marknadschef Gekås.
Sofia Flodmark, Projektledare, Vinter:
– Det är naturligtvis fantastiskt kul att Gekås valt oss som byrå. Vi har i vår tur valt att jobba tillsammans med vår partner; In the cold för att utveckla en modern och konverterande webbplats. Från en redan stark position ska vi utveckla Gekås sätt att kommunicera med alla sina besökare för att stärka deras position på marknaden. Det kommer onekligen att bli en spännande resa.