sunpineronny.jpg

SunPine växlar upp med Vinter

Publicerad i:

Sveriges världsledande bioraffinaderi SunPine uppdaterar nu sin kommunikation. Tillsammans med prisbelönta byrån Vinter lanseras nu ny design och kommunikationskoncept.
- Vi kände oss mogna att ta ett tydligt steg upp på en nationell arena och där känns Vinter som en bra partner, säger Magnus Edin, vd, Sunpine.

Du har kanske sett tv-reklamen från Preem där Gunde Svan simmar i råtalldiesel…
Nu går det inte simma i råtalldiesel visserligen, men ändå. Preems Svanen-märkta diesel är i grunden en produkt baserad på SunPines gröna talldiesel. Pappersbrukens restprodukter blir till hållbart biobränsle. Allt på grund av en snillrik innovation som utvecklats till en miljardomsättande affärsrörelse.

- Vi vill ta ett nytt steg i hur vi arbetar med kommunikation och marknadsföring, därför har vi nu inlett ett samarbete med byrån Vinter. Vi vill utveckla vårt arbete med egna kanaler, PR och lite förnya hur vi presenterar oss. Vi vill synas bättre nationellt. Vi väljer därför också att på ett nytt sätt involvera Vinter i vårt ledningsarbete för att integrera oss och få ut mer av samarbetet. Konkret betyder det att Vinter tar rollen som kommunikationsansvarig hos oss, säger Magnus Edin, vd, SunPine.

Kommunikationsbyrån Vinter som 2012 och 2015 vann nationella branschtävlingen Årets Byrå har redan startat arbetet med SunPine och ett första steg är en redesign av Sunpine.se.

Ronny Olovsson, partner och PR-strateg, Vinter:
- Vi ville skapa en form och tonalitet som bättre omhändertar det faktum att SunPine är ett innovativt bolag som är världsledande i sin bransch. En modern och stilsäker form i grunden och sedan en skarpare kommunikation som lyfter fördelar och produkter på ett tydligare sätt. Här kommer vi att jobba i en evolution där vi förändrar stegvis och uppgraderar all kommunikation löpande. SunPine är ett på många sätt unikt bolag som har en stark grundberättelse som vi vill ska nå ut till fler.
Vi är väldigt glada över att få det här förtroendet och känner också en tacksamhet över att få jobba med något som så konkret förbättrar allas vår miljö. När vi kunde räkna ut att SunPine sänker CO2-utsläppen motsvarande 157 672 dieselbilar per år för man lite svindel…
Det är konkret miljlöarbete det, om något!

 

Sunpine webb Laptopvy

 

Sunpine råtalldiesel

webb design pr

Publicerat torsdag 22 mars, 2018

Läs också: