GROHE.png (1)

GROHE Sverige satsar vidare – med Vinter

Publicerad i:

Glada över samarbetet! Ronny Olovsson, PR-strateg och partner, Vinter, Johan Kling, country manager Sweden, Grohe, Caroline Holmgren, marketing manager Sweden, Grohe, Helén Fagerström, projektledare, Vinter, och Fredrik Karlsson, varumärkesstrateg, Vinter.

GROHE, världsledande leverantör inom sanitetslösningar, vill öka takten på sin Sverigeexpansion. Sedan ett år tillbaka har ett delvis nytt team byggts upp med bas i Stockholm.

  • Vi har tagit första steget att bygga en stark lokal organisation och nu behöver vi öka takten i vår kommunikation ut mot slutkunderna, säger Johan Kling, Sverigechef sedan ett år tillbaka.

Uppdraget att marknadsföra företaget har gått till Vinter.

  • Vi vill ha en byrå som kan leverera lika starkt inom traditionell reklam som inom PR och sociala medier. Där är Vinter det klockrena valet för oss, säger Caroline Holmgren, marketing manager Sweden för GROHE.

Störst i världen. Ledande inom innovation i det du möter i badrum och kök. Allt som har med vatten att göra är deras arbetsfält. Driven design och high end-teknik som förvandlar traditionella lösningar till något vi häpnar inför. Kranar som levererar kolsyrat, kylt och filtrerat vatten… Toaletter som rengör både dig och sig själva. Vattenfelsbrytaren som varnar vid läcka i din villa direkt till din mobil… Ett ”Apple för badrummet” har de kallats.

Nu ska företagets innovativa produkter lanseras brett i Sverige och målsättningen är hög. Marknadsandelar ska erövras.

Caroline Holmgren, marketing manager Sweden, GROHE:

 -   Vi hare en utmaning att parallellt bygga vårt varumärke starkare och samtidigt lansera nya produkter som är innovativa och banbrytande rent tekniskt. För att klara det behöver vi sammanhållet jobba med PR, content, sociala medier och traditionell marknadsföring. Och därför valde vi Vinter. Vinter kan erbjuda en bra helhetslösning och visar via sina kundcase att man kan leverera bra action i alla kanaler som verkligen ger effekt.

Ronny Olovsson, partner och PR-strateg, Vinter:

 -   Vi älskar kommunikativa utmaningar och kunder som vill förändra och förflytta sitt varumärke. Här finns det en stark vilja och starka innovationer i grunden och det gör uppdraget väldigt spännande. Vi är väldigt tacksamma för att vi fått förtroendet.

 -   Det här visar att vårt nya erbjudande är attraktivt, att synkront kunna jobba i alla kanaler, snabbt och flexibelt via helt nya arbetsmodeller och verktyg. Att hela tiden utvärdera och anpassa all kommunikation för största möjliga effekt. Det gillar kommunikationsköparen, helt enkelt för att det funkar bättre. Många är i dag frustrerade över att försöka hålla samman sin kommunikation i komplexa byråupphandlingar där pr, content, sociala medier, reklam och event görs av olika byråer. Vi erbjuder ett alternativ till det. Enklare och mer effekt, helt enkelt.

 

För mer information:

Caroline Holmgren, marketing manager Sweden, GROHE: 070-266 26 14

Ronny Olovsson, partner, Vinter: 070-554 32 13

 

Publicerat onsdag 7 februari, 2018