IMG_3682.JPG

Elva nya hus lanseras med ny webb och katalog

Publicerad i:

Sveriges största småhustillverkare storsatsar för framtiden, bygger ut fabriker och lanserar helt nya hus. Kent Johansson, vd Älvsbyhus, berättar mer:
- Vi har investerat 50 miljoner kronor i våra fabriker för att kunna bygga en helt ny generation Älvsbyhus. Vi bygger om och bygger ut. Vår ambition är att växa på nordisk marknad och satsningen är långsiktig.

Lanseringen sker tillsammans med kommunikationsbyrån Vinter som utvecklat en helt ny webb, katalog och en kampanj som rullas ut nationellt. Ronny Olovsson, creative director och PR-strateg, Vinter:
- Grundtänket i allt vi gör har varit att uttrycka den förändring som Älvsbyhus nu går igenom. Via en ny grafisk profil och tonalitet i ord och bild förstärker vi det emotionella uttrycket. Älvsbyhus vill förflytta sig på marknaden och den resan har bara börjat. Vi vill nå fler och överbrygga den eventuella fördomsbild som lever kvar genom att lyfta fram de moderna planlösningarna och de 150 tillvalen på ett attraktivt sätt. Men, samtidigt bibehålla trumfkortet - marknadens bästa pris.



Den nya webbplatsen är en modern Episerver-lösning som är gemensam för Älvsbyhus tre nordiska marknader och är integrerad med Superoffice CRM. Bakom den nya webben ligger ett optimeringsarbete tillsammans med SEO-experterna Firstly och såklart en komplett redesign utifrån Älvsbyhus uppdaterade varumärkesplattform och nya grafiska profil. Vinter står för design, teknik och innehåll.
- På den nya webbplatsen ska våra kunder bland annat enklare kunna hitta en tomt för sitt nya hus och få mer detaljerad fakta om sitt drömhus, säger Jennifer Johansson, marknadsansvarig på Älvsbyhus.
- Vi vet att allt fler vill kunna läsa på i lugn och ro innan man tar kontakt med sin säljare och de möjligheterna ska man kunna få med vår nya webbplats och vår nya katalog.

Besök https://www.alvsbyhus.se och se vad du själv tycker.

Publicerat måndag 20 februari, 2017