Vloggen lockar tittare på Bosch

Vloggen lockar tittare på Bosch

Publicerad i:

Hur göra viktig information lätt att ta till sig? På Bosch Nordic valde man en vlogg som publiceras på intranätet. Vinter hjälper till med manus och produktion av vloggen.
- Vi märkte redan efter det första avsnittet att det funkade. Folk uppskattar det snabba och dynamiska formatet, säger Inger Strand, kommunikationschef för Bosch Nordic.

Vlogg är en förkortning av videoblogg. Bosch Nordics version har fått namnet ”What’s on in the Nordic Region” och presenteras av vd:n Thore Pedersen. Ämnena handlar ofta om bolagets ekonomi och utveckling, men vloggen innehåller också andra nyheter och korta medarbetarporträtt.  

- För oss som är en bred organisation med medarbetare spridda över sju länder, ger detta nya möjligheter att nå ut till fler på samma gång, säger Inger Strand, kommunikationschef för Bosch Nordic.

- Ett mål är att korta filmer som den här vloggen ska hjälpa oss att bygga vidare på vi-känslan, sprida kunskap och öka stoltheten inom företaget.

Vinter står för manus och produktion av vloggen – som är ett utmärkt, aktuellt exempel på hur rörliga produktioner kan göras enkelt, snabbt och utan skyhöga kostnader.

- Vi gör rörliga produktioner till många olika kunder, för intern kommunikation som här men självfallet också i externa sammanhang, inte minst filmer som publiceras på sociala medier, säger Olle Hellström, art director på Vinter.

- Det här är definitivt något fler företag och organisationer borde upptäcka.

Arbetsgrupp Vinter:

  • Helén Fagerström, projektledare
  • Anders Ahlbom, copywriter
  • Olle Hellström, art director
  • Karin Boo, filmproducent

intranät bosch

Publicerat tisdag 28 juni, 2016

Läs också: