Glimt i ögat lyfter tunga produkter

Glimt i ögat lyfter tunga produkter

Publicerad i:

Bosch Rexroth är en av världens ledande leverantörer inom industriell automation och mobilhydraulik. Med Vinters hjälp kommuniceras företagets ”tunga” teknik med hjälp av ett lättsamt anslag.

Huvudnumret för Bosch Rexroths kommunikationen under 2016 är en bannerkampanj. I utvecklingen av den fanns för Vinters del utmaningen att anpassa Bosch Rexroths nya grafiska printprofil till en digital form.

- Inom den här branschen är det rätt vanligt att använda ett komplicerat fackspråk. Vi valde en annan väg, med lättsamma rubriker som fångar in tekniknördarnas lite speciella behov och sedan presenterar lösningen från Bosch Rexroth, säger Anders Ahlbom, copywriter på Vinter.

Hedvig Kylberg är kommunikatör på Bosch Rexroths marknadsavdelning:

För 2016 valde vi vi att göra övergripande marknadskommunikation som enbart är digital. Vinter hjälpte oss sedan med att pinpointa utvalda digitala kanaler.

- Vi har samarbetat med Vinter i flera år, och de är verkligen duktiga på att göra det komplicerade intressant; deras kreativa team levererar alltid lösningar med den lilla extra knorren.  Våra produkter riktar sig visserligen ofta till redan initierade, men det är förstås viktigt att göra kommunikation som sticker ut men samtidigt är tydlig. Tillsammans med Vinter har vi också löpande jobbat med att stärka våra mervärden, till exempel service och stora partnernätverk, säger Hedvig Kylberg. 

Arbetsgrupp Vinter:

  • Helén Fagerström, projektledare
  • Anders Ahlbom, copywriter
  • Olle Hellström, art director
  • Madelene Johnson, grafisk formgivare

banners banner bosch bosch rexroth

Publicerat tisdag 28 juni, 2016

Läs också: