Vinter samlar Sveriges bästa smakexperter

Publicerad i:

För att lansera en helt ny smoothie för Ella’s Kitchen sammankallade vi landets bästa smakexperter och konstnärer. Resultatet – ”The Swedish One” – finns nu i butikshyllan för ett tillfälligt besök under våren och sommaren.
– Med The Swedish One lanserar vi för första gången en produkt särskilt för våra små kompisar i Sverige, vilket naturligtvis är jätteroligt, säger Jenny Waldelius på Ella’s Kitchen Sverige.

Vem kan bättre bestämma hur den perfekta smoothien ska se ut än de som ska njuta av den? I utvecklingsgruppen för den nya produkten The Swedish One limited edition samlade Vinter tio av landets bästa smakexperter som förutom att mumsa på de ekologiska ingredienserna också tog fram själva förpackningsdesignen.

– Ella’s Kitchen är en mycket speciell och jätterolig kund att jobba med eftersom de har ett väldigt lekfullt uttryck. I den här lanseringen ville vi dra det till sin spets och låta målgruppen själva vara med i designjobbet, säger Malin Hansegård, projektledare på Vinter som tillsammans med digitalbyrån In The Cold tagit fram lanseringskonceptet.

Det blev till sist Saga, 3 år från Luleå, som fick äran att med sitt handavtryck pryda den gul-blå förpackningen som nu börjar dyka upp i hyllorna på ICA, Coop och City Gross. 

I lanseringen av den nya smoothien ingår också en tävling på Facebook där vi varje vecka utser "veckans goding" som är med och tävlar om en specialdesignad body, och naturligtvis också butiks- och kampanjmaterial.

– Vi är nöjda med samarbetet med Vinter och In The Cold för det känns verkligen som att de har omfamnat vårt grundkoncept och fattat vad det är som skiljer Ella’s från mängden. Vi ser fram emot den här lanseringen och fler projekt tillsammans, säger Jenny Waldelius på Ella’s Kitchen Sverige.

Smoothien The Swedish One är precis som Ella’s Kitchens övriga produkter fylld med mumsiga och 100 % ekologiska ingredienser, i det här fallet blåbär, äpplen samt bananer med en liten tvist av vanilj. Passa på att smaka då den bara finns på tillfälligt besök under våren och sommaren. 

Arbetsgrupp:

  • Niklas Berg, creative director
  • Malin Hansegård, projektledare
  • Pär Wallin, art director
  • Carin Elvhammar, digital strateg
  • Mariana Vnuk, copywriter
  • Erik Pexer, film
  • Saga, 3 år, formgivare

 

Ellas _body

Ella's Facebooksida kan man vara med och tävla om specialdesignade bodys genom att ladda upp en bild och utses till "veckans goding".

kampanj lansering Tävling ellaskitchen

Publicerat onsdag 11 maj, 2016

Läs också: