Norrlandsbarometern: Content IS king

Norrlandsbarometern: Content IS king

Publicerad i:

Vinters arbete med Norrlandsfondens strategi ger resultat. Synbarheten i regionala och nationella medier är uppenbar tack vare intressant content i tidningen Norrlandsbarometern.
– Vi tilltalades direkt av Vinters förslag att gå emot den digitala strömmen och presentera vår konjunkturbarometer i en papperstidning, säger Norrlandsfondens vd Lars-Olov Söderström.

2013 startade Vinter det strategiska arbetet med Norrlandsfonden i och med lanseringen av en ny webb och tidningen Norrlandsbarometern. Målet var att utveckla Norrlandsfondens egna kanaler till en starkare kommunikativ plattform där spridandet av den unika regionala konjunkturrapporten var en central del. Den presenteras integrerat via webben, nyhetstidningen och Cision och detta har resulterat i kraftigt ökad uppmärksamhet och genomslag också nationellt, bland annat i Dagens Industri.

– Norrlandsbarometern, som blev tidningens namn, ger oss möjlighet att på ett kostnadseffektivt sätt nå ut till våra olika målgrupper. I tidningen blandar vi reportage om våra kunder med aktuell konjunkturinformation från vår samarbetspartner Konjunkturinstitutet, säger Lars-Olov Söderström, vd, Norrlandsfonden.

Norrlandsfonden har på detta sätt lyfts fram som experter inom sitt område. 

– Genom att skapa faktamässigt relevant innehåll för medier så kan man också få en naturlig uppmärksamhet och utrymme. Det måste liksom vara ”bra på riktigt” för att förtjäna det utrymmet och uppmärksamheten. Och här kan Norrlandsbarometern leverera ett unikt material för Norrland i samarbete med Konjunkturinstitutet som är just bra på riktigt. Det är fakta som ingen annan levererar som ger en unik inblick i konjunkturen för Norrlandslänen, säger Ronny Olovsson, PR-strateg, Vinter.

pr tidning norrlandsfonden Content Marketing

Publicerat onsdag 25 maj, 2016

Läs också: