En stor golfnyhet – tog stor plats!

En stor golfnyhet – tog stor plats!

Publicerad i:

Nordens största golfentreprenör är född, GolfStar. 
21 banor i ett medlemskap. En affär som gör det möjligt att få access till både Unipeg och TopTee i ett medlemskap.
Och GolfStar-varumärkets födelse skedde i tätt samarbete med Vinter. En stiliserad sving-svosch som dessutom är ett S tar för sig som symbol i den nya logon.

- Jag letade efter någon naturlig symbol och hittade den i just golfsvingen, berättar Christoffer Granström, graphic designer på Vinter som arbetade fram den nya logon.

En av de första realiseringarna av det nya varumärket i kampanjenheter blev en lite udda bild. En gigantisk golfboll placerad på en lite udda peg i centrala Stockholm.

- Vi ville skapa en bild som visade att ett lite större golferbjudande hade fötts i Stockholm och idén att göra svampen på Stureplan till en golfpeg kändes kul, i någon mening också enkel och direkt. När vi lämnade in annonsmaterialet till de aktuella tidningarna bekräftades det av skrattande mottagare som spontant gav oss positiva återspel, berättar Ronny Olovsson, creative director i projektet för Vinter.

Tony Trigell, vd, GolfStar:
- Vi är fantastiskt nöjda. På grund av sekretessen i affären har Vinter tvingats jobba med extremt korta ledtider, men presterat väldigt starka lösningar. Imponerande och kul. Nu fortsätter vi en spännande resa tillsammans.

Läs mer: golfstar.se

unipeg lansering golfstar

Publicerat tisdag 22 mars, 2016

Läs också: