Fooore! En ny golfkoncern är född!

Fooore! En ny golfkoncern är född!

Publicerad i:

Vinter är den strategiska byrån bakom nya golfkoncernen Unipegs varumärke och lansering. En koncern som företagsekonomiskt liknas vid ett golfens Ski star.

- Vi vill erbjuda golf på golfarens villkor, vi kan nu i starten erbjuda 4 224 bokningsbara starttider i Stockholm varje dag, berättar Tony Trigell, vd, Unipeg.

Varför valde Unipeg Vinter som kommunikationspartner?

- Vi kände att vi behövde en stark partner när vi skulle starta från noll med ett varumärke, en partner som kan tänka strategiskt tillsammans med oss och sedan leverera hög kvalité i samtliga kanaler så att vi kan bygga en optimal lansering av våra produkter. Vinter har goda referenser som gjorde det till ett tryggt val, säger Tony Trigell, vd, Unipeg.

Vad har Vinter bidragit med?

- Byrån har varit ett starkt bollplank i allt från varumärkesbyggnad till målgruppstänk och framförallt idédrivande för att utveckla vår kommunikation mot marknaden. De levererar bra och proffsiga workshops med effektiva lösningar. Proffsiga medarbetare i alla discipliner. 

Varför Unipeg?

- Företagsekonomiskt kan vi liknas vid ett golfens Ski star. Ur kundperspektivet är kanske SATS-kedjan en relevant liknelse. Ett medlemskap, många anläggningar. Ambitionen är hög. Redan i dag kan vi erbjuda stockholmaren 171 hål, 8 artonhålsbanor, 3 niohålsbanor och 6 klubbhus. Och egen resebyrå med Golfresan.se, säger Trigell.

Fredrik Karlsson, Strategy Director, Vinter, är glad över förtroendet att få vara med och utveckla golf i Sverige:

- Vi tände på idén om att utveckla golf på golfarens villkor och hela upplägget med att erbjuda fler banor och upplevelser för ett medlemskap. Det känns inspirerande att få jobba med en kund som ritar om kartan för svensk golf och skapar något nytt. Vi har genomfört workshops för varumärkesstrategi, kommunikationsstrategi och PR-strategi och utvecklar nu steg för steg kommunikationen transmedialt.

Ronny Olovsson, PR Director, Vinter:

- Att som här i fallet med Unipeg få jobba så djupt på kunden innebär att vi som byrå får jobba med affärsutveckling med kommunikation som verktyg. Att få det förtroendet är inspirerande och möjliggör desto större effekt i det vi åstadkommer tillsammans. Unipeg har verkligen sett möjligheten med att utveckla affärsdrivande kommunikation från grunden.

kommunikation golf kommunikationsstrategi varumärkesstrategi PR-strategi

Publicerat fredag 28 mars, 2014

Läs också: