LinkedIn bjuder in föräldrarna till jobbet

LinkedIn bjuder in föräldrarna till jobbet

Publicerad i:

Föräldrar världen över sitter på en massa erfarenhet och kunskap om hur det fungerar i arbetslivet. Men hur sprider man kunskapen till sina vuxna barn?

– Att bjuda in föräldrarna till jobbet känns ju som en strålande, men samtidigt rätt läskig idé, säger Jenny Öhrn Segolsson, copywriter på Vinter.

LinkedIn är den sociala tjänsten som genom att fokusera på arbetslivets nätverk fullkomligen exploderat på sistone, inte minst i Sverige. Idag har man över 238 miljoner medlemmar världen över, och nätverkskopplingarna växer i rasande takt.

I en aktuell kampanj bjuder LinkedIn nu in till föräldradagar på jobbet.

– Tanken är jättespännande. Nästan lika viktigt som att vi småbarnsföräldrar håller koll på vad våra egna barn gör på nätet kan det vara att också inkludera våra egna föräldrar i vår vardag. Då är det roligt att det är just en nättjänst som går i bräschen, säger Jenny Öhrn Segolsson, copywriter och sociala medier-expert på Vinter i Stockholm.

Den 7 november bjuder Linked in till ”Bring in Your Parents Day” och uppmuntrar företag världen över att göra likadant. Allt för att föräldrar ska få en inblick i vad deras yrkesverksamma barn faktiskt sysslar med på jobbet. Och få en möjlighet att dela med sig av sina erfarenheter.

Läs mer om Bring in Your Parents Day här eller se filmen om kampanjen

Se historien bakom LinkedIn här  

spaning Linkedin Nättjänst Sociala medier

Publicerat onsdag 30 oktober, 2013

Läs också: