Infranord valde Vinter för medieträning

Publicerad i:
Nordens största järnvägsföretag Infranord valde att anlita en PR-byrå för att vässa sin medievana inför kommande vinter och befarade nya “snökaos”. Valet föll till synes logiskt på: Vinter. Ronny Olovsson som har 20 år som journalist på CV:n, varav 13 år på Aftonbladet som bl a reporter, nöjeschef, sportchef och biträdande nyhetschef höll i workshopen. - Det var intressant att få en annan synvinkel på nyheter från någon som befunnit sig på andra sidan. Mycket kändes logiskt, men det var obehagligt att få en kamera upptryckt i ansiktet och samtidigt försöka svara “rätt” på frågorna som haglade. Man kan aldrig öva tillräckligt på detta, säger Caroline Liedgren, Infranord. - Vi jobbade med case som faktiskt hänt i Infranords verklighet och gick igenom förloppet och agerade ut mötet med media framför kameran. Allt för att vara i kundens skarpa verklighet, förklarar Ronny Olovsson, Vinter. Resumé uppmärksammar uppdraget på webben.

infranord mediaträning ronny snökaos

Publicerat tisdag 8 november, 2011

Läs också: