Jippi, Länstrafiken Västerbotten valde Vinter!

Publicerad i:

Annika Fredriksson Vinter, Harriet Söder Affärsutvecklingschef Länstrafiken Västerbotten, Tom Westerberg Ekonomichef Länstrafiken Västerbotten, Helena Eriksson Vinter, Therese Olofsson Vinter samt Maria Höglander, VD Länstrafiken Västerbotten.

Länstrafiken i Västerbotten har valt Vinter som långsiktig partner för kommunikation och marknadsföring av bolaget och dess verksamhet. Ett intensivt arbete har startat med att ta fram en varumärkesplattform, ny visuell identitet och kommunikationskoncept.

- Vi har längtat efter att detta både roliga och viktiga arbete ska komma igång, menar Länstrafiken i Västerbottens VD Maria Höglander. Det är värdefullt att Vinter redan är insatta i kollektivtrafikens nya och utmanande förutsättningar via sina tidigare erfarenheter, men också utifrån att de även jobbar med Umeå Lokaltrafiks varumärke Ultra, som är en del av Länstrafiken i Västerbottens verksamhet.

- Vi är jätteglada och stolta för detta spännande och utmanande uppdrag. Kollektivtrafiken står inför en rad nya förutsättningar och det finns många både strategiska och operativa samordningsvinster att göra i Västerbottens kollektivtrafiksystem, hävdar Vinters Business Director Helena Eriksson.

kollektivtrafik kommunikationskoncept lanstrafiken-vasterbotten varumarkesplattform visuell-identitet

Publicerat fredag 6 maj, 2011

Läs också: